Nu har du möjligheten att gå en rekryteringsutbildning. Rekryteringsutbildning är ett koncept i samarbete med Arbetsförmedlingen, vilket innebär att GUB som anställande arbetsgivare är med i urvalsprocessen till Arbetsförmedlingens bussförarutbildning. När eleverna i en rekryteringsutbildning är klara och godkända med sitt busskort erbjuds de anställning hos GUB.
Krav för att ansöka
- Du är inskriven på Arbetsförmedlingen
- Du ska ha fyllt 24 år
- Du ska ha haft ett svenskt B-körkort i minst två år
- Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
- Du bor inom pendlingsavstånd (inom 5 mil) från Uppsala.
- Du är bekväm med smartphone och teknisk utrustning.
- Du kan arbeta arbetstider som ligger utanför ”vanliga” kontorstider.
Utöver kraven är det även meriterande om:
- Du har erfarenhet av yrke inom service och har jobbat med människor.
- Du har god körvana och/eller kört yrkestrafik.